Webinar: Prevention of gender-based violence based on scientific evidence with social impact. Seminar number one

Público
  • 6 nov 2024
  • ENGLISH This first session was organized within the framework of the TeachXevidence project led by CREA at the University of Barcelona (CERV-2022-DAPHNE Ref. 101096234) and funded by the European Commission (https://teachxevidence.com). The first session was led by Dr. Esther Oliver and was titled: “Hoaxes vs. Scientific Evidence with Social Impact on the Prevention of Gender-Based Violence.” Dr. Oliver is the Coordinator of Research Network 33, Women’s and Gender Studies, at the European Sociological Association and an Associate Professor at the University of Barcelona. Thank you for watching our webinars! We invite you to take a few moments to complete our SOCIAL IMPACT QUESTIONNAIRE. Your insights are invaluable in helping us understand the impact of our work and shaping the future of the TeachXEvidence project. https://forms.office.com/e/AGAapbMFX1 ESPAÑOL Esta primera sesión se organizó en el marco del proyecto TeachXevidence liderado por CREA en la Universidad de Barcelona (CERV-2022-DAPHNE Ref. 101096234) y financiado por la Comisión Europea (https://teachxevidence.com). La primera sesión fue dirigida por la Dra. Esther Oliver y llevó por título: “Bulos vs. Evidencia Científica con Impacto Social en la Prevención de la Violencia de Género.” La Dra. Oliver es Coordinadora de la Red de Investigación 33, Estudios de Mujeres y Género, en la Asociación Europea de Sociología y Profesora Asociada en la Universidad de Barcelona. ¡Gracias por ver nuestros webinars! Te invitamos a dedicar unos minutos para completar nuestro CUESTIONARIO DE IMPACTO SOCIAL. Tus aportaciones son invaluables para ayudarnos a comprender el impacto de nuestro trabajo y dar forma al futuro del proyecto TeachXEvidence. https://forms.office.com/e/AGAapbMFX1
  • Visto: 27 veces

Webinar: Prevention of gender-based violence based on scientific evidence with social impact. Seminar number two

Público
  • 13 nov 2024
  • ENGLISH This second session was organized within the framework of the TeachXevidence project led by CREA at the University of Barcelona (CERV-2022-DAPHNE Ref. 101096234) and funded by the European Commission (https://teachxevidence.com). The second session was led by Dr. Garazi López de Aguileta and was titled: “Preventive Socialization, Masculinity Models, and Consent.” Dr. López de Aguileta holds a Ph.D. in Curriculum & Instruction from the University of Wisconsin-Madison, home to the top-ranked School of Education according to international rankings. She is also an Adjunct Professor at the University of Barcelona. Thank you for watching our webinars! We invite you to take a few moments to complete our SOCIAL IMPACT QUESTIONNAIRE. Your insights are invaluable in helping us understand the impact of our work and shaping the future of the TeachXEvidence project. https://forms.office.com/e/AGAapbMFX1 ESPAÑOL Esta segunda sesión se organizó en el marco del proyecto TeachXevidence liderado por CREA en la Universidad de Barcelona (CERV-2022-DAPHNE Ref. 101096234) y financiado por la Comisión Europea (https://teachxevidence.com). La segunda sesión fue dirigida por la Dra. Garazi López de Aguileta y llevó por título: “Socialización Preventiva, Modelos de Masculinidad y Consentimiento.” La Dra. López de Aguileta tiene un doctorado en Curriculum & Instruction por la Universidad de Wisconsin-Madison, que alberga la Escuela de Educación mejor clasificada según los rankings internacionales. También es Profesora Adjunta en la Universidad de Barcelona. ¡Gracias por ver nuestros webinars! Te invitamos a dedicar unos minutos para completar nuestro CUESTIONARIO DE IMPACTO SOCIAL. Tus aportaciones son invaluables para ayudarnos a comprender el impacto de nuestro trabajo y dar forma al futuro del proyecto TeachXEvidence. https://forms.office.com/e/AGAapbMFX1
  • Visto: 13 veces

Webinar: Prevention of gender-based violence based on scientific evidence with social impact. Seminar number three

Público
  • 20 nov 2024
  • ENGLISH This third session was organized within the framework of the TeachXevidence project led by CREA at the University of Barcelona (CERV-2022-DAPHNE Ref. 101096234) and funded by the European Commission (https://teachxevidence.com). The third session was led by Dr. Mar Joanpere and was titled: “The Role of Protective Factors and Community Involvement in Preventing Gender-Based Violence.” Dr. Joanpere is currently a DAAD-Gastprofessorin at Universität Würzburg and a co-creator of MeToo University. Thank you for watching our webinars! We invite you to take a few moments to complete our SOCIAL IMPACT QUESTIONNAIRE. Your insights are invaluable in helping us understand the impact of our work and shaping the future of the TeachXEvidence project. https://forms.office.com/e/AGAapbMFX1 ESPAÑOL Esta segunda sesión se organizó en el marco del proyecto TeachXevidence liderado por CREA en la Universidad de Barcelona (CERV-2022-DAPHNE Ref. 101096234) y financiado por la Comisión Europea (https://teachxevidence.com). La tercera sesión fue dirigida por la Dra. Mar Joanpere y llevó por título: “El Papel de los Factores Protectores y la Participación Comunitaria en la Prevención de la Violencia de Género.” La Dra. Joanpere es actualmente DAAD-Gastprofessorin en la Universität Würzburg y co-creadora de MeToo University. ¡Gracias por ver nuestros webinars! Te invitamos a dedicar unos minutos para completar nuestro CUESTIONARIO DE IMPACTO SOCIAL. Tus aportaciones son invaluables para ayudarnos a comprender el impacto de nuestro trabajo y dar forma al futuro del proyecto TeachXEvidence. https://forms.office.com/e/AGAapbMFX1
  • Visto: 12 veces